6. seja Občinskega sveta Občine Medvode

Občinski svet Občine Medvode

21. 6. 2023

Zapisnik

Pred prvo točko dnevnega reda

Prisotni člani sveta: Dominik Bradeško, Štefan Čebašek, Luka Čukajne, Dragan Djukić, Katarina Galof, Zvonka Hočevar, Ines Iskra, Marjeta Jamnik, Mirko Javeršek, Anže Jenko, Uroš Medar, Leon Merjasec, Mojca Murnik, Ivo Rep, Jožefa Rotovnik Jaklič, Saša Rožič, Milan Šobat, Alojzij Teršan, Danica Tršan, Stanislav Ulanec, Ana Veber, Ladislav Vidmar, Cvetka Židan Valjavec.

Ostali prisotni: župan Nejc Smole, Anita Mežek – direktorica občinske uprave, Sonja Rifel, Katja Gomboši Telban, Teja Zajec, Sanja Malej, Mateja Kovač Dragar, Matej Osolnik, Marko Košir in Nina Cirman iz občinske uprave, mag. Igor Podbrežnik, kandidat za direktorja Knjižnice Medvode in povabljeni novinarji.

Začetek seje je bil ob 16.30 uri.

Sejo je vodil župan, g. Nejc Smole.

Predsedujoči je povedal, da se seja snema v skladu s 63. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode.

Od 23 članov občinskega sveta je bilo na seji prisotnih 22 članov. Ga. Cvetka Židan Valjavec se je seji pridružila pri 5. točki dnevnega reda.

1. Potrditev dnevnega reda

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je v potrditev predlagal naslednji DNEVNI RED:

  1. Potrditev dnevnega reda
  2. Predlog zapisnika 5. seje občinskega sveta
  3. Poročilo o realizaciji sklepov 5. seje občinskega sveta
  4. Predlog Sklepa o soglasju k imenovanju direktorja Knjižnice Medvode
  5. Predlog Sklepa o imenovanju članov Občinske volilne komisije Občine Medvode
  6. Predlog Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska
  7. Predlog Sklepa o izrednem odpisu osnovnih sredstev iz poslovnih knjig Občine Medvode na dan 1.1.2023
  8. Predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo
  9. Predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za prevzem nepremičnin
  10. Pobude in vprašanja članov občinskega sveta

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA dnevni red je glasovalo 22 članov. Dnevni red je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejme predlagani dnevni red.
Sprejet
2. Predlog zapisnika 5. seje občinskega sveta

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri sta sodelovala g. Stanislav Ulanec in g. Dragan Djukić. G. Stanislav Ulanec je prosil za predstavitev nove sodelavke. Predsedujoči je pojasnil, da Ankico Jurkić Kožar za čas porodniške odsotnosti nadomešča Nina Cirman. G. Dragan Djukić je povedal, da meni, da njegove razprave s prejšnje seje v okviru 8. točke ni v zapisniku. Povedal je, da se je v okviru te točke govorilo o občinskem prostorskem načrtu in da je pripravil izvleček iz Zakona o urejanju prostora, saj je na prejšnji seji obljubil, da bo pripravil pisni odgovor. Povedal je, da je na prejšnji seji razpravljal o tem, da morajo občine vsako leto spremeniti in dopolniti OPN, vsaj kolikor mu je znano. Predložil je dva izvoda izvlečka Zakona o urejanju prostora.

Predsedujoči je povedal, da bo pripomba g. Dragana Djukića dodana v zapisnik in v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema zapisnik 5. seje občinskega sveta s podano pripombo.

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema zapisnik 5. seje občinskega sveta s podano pripombo.
Sprejet
3. Poročilo o realizaciji sklepov 5. seje občinskega sveta

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode se je seznanil s Poročilom o realizaciji sklepov 5. seje občinskega sveta.

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode se je seznanil s Poročilom o realizaciji sklepov 5. seje občinskega sveta.
Sprejet
4. Predlog sklepa o soglasju k imenovanju direktorja Knjižnice Medvode

Uvodno obrazložitev je podal g. Ivo Rep, predsednik Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja (v nadaljevanju Komisija). Povedal je, da je Svet zavoda Knjižnice Medvode dne 10. 3. 2023 v Uradnem listu RS objavil razpis za direktorja Javnega zavoda Knjižnice Medvode. Svet zavoda Knjižnice Medvode je sprejel sklep, da za direktorja predlaga mag. Igorja Podbrežnika, ki je med prijavljenimi kandidati na javnem razpisu edini izpolnjeval predpisane pogoje. V skladu s 15. členom Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnice Medvode mora svet zavoda pred imenovanjem direktorja pridobiti soglasje ustanovitelja. Komisija je na 3. sejo, dne 19. 6. 2023 na predstavitveni razgovor povabila imenovanega kandidata mag. Igorja Podbrežnika, ki je odgovarjal na vprašanja članov komisije ter ostalih prisotnih in sprejela sklep, da Občinskemu svetu Občine Medvode predlaga, da poda soglasje k imenovanju kandidata mag. Igorja Podbrežnika za direktorja Javnega zavoda Knjižnice Medvode.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri sta sodelovala g. Stanislav Ulanec in g. Uroš Medar. Izražena so bila naslednja mnenja, vprašanja in pobude:

  • Podano je bilo stališče, da je med razpravo, ki je potekala v okviru Komisije, kandidat mag. Podbrežnik predstavil program dela, ki ga je izvajal do sedaj, tudi v času epidemije covid 19, in pokazal, da ima še vedno nove ideje, zato je Komisija dala soglasje k njegovemu imenovanju.
  • Podano je bilo stališče, da je kandidat za direktorja knjižnice na seji Komisije pokazal izjemno željo po povezovanju s krajem ter poudaril pomembnost bralne pismenosti, predvsem v smislu razumevanja besedil in izpostavil, da je njemu najpomembnejša ljubezen do knjige, kar je v današnjem času spregledana vrednota. Podana je bila pohvala, da knjižnica samoiniciativno vstopa v izobraževalne zavode in izjemno dobro sodelujejo z vrtci, nekaj težav pa imajo s sodelovanjem z osnovnimi šolami. Zato je bila podana prošnja osnovnim šolam, naj v sodelovanju z knjižnico pomagajo otrokom vzljubiti knjige.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o soglasju k imenovanju direktorja Knjižnice Medvode.

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Mag. Igor Podbrežnik se je po podanem soglasju k imenovanju za direktorja Knjižnice Medvode, občinskemu svetu zahvalil za izraženo zaupanje. Povedal je, da si v prihodnjem mandatu želi, da bi knjižnica še naprej rasla kot kulturna organizacija ter, da bi postala vedno bolj prepoznavna in obiskana. Poudaril je, , da se bo trudil za dobrobit uporabnikov knjižnice, za pozitiven vpliv knjižnice na lokalno skupnost in da bo skušal vsak s strani občine vložen znesek v knjižnico oplemenititi.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o soglasju k imenovanju direktorja Knjižnice Medvode.
Sprejet
5. Predlog Sklepa o imenovanju članov Občinske volilne komisije Občine Medvode

Uvodno obrazložitev je podal g. Ivo Rep, predsednik Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja (v nadaljevanju Komisija), ki je povedal, da Občinski volilni komisiji Občine Medvode, ki je bila imenovana dne 19. 6. 2019, dne 3. 7. 2023 poteče mandat. V skladu s 38. členom Zakona o lokalnih volitvah občinsko volilno komisijo imenuje občinski svet za dobo štirih let. Zakon o lokalnih volitvah v 35. členu določa, da občinsko volilno komisijo sestavljajo predsednik in trije člani ter njihovi namestniki. Predsednik volilne komisije in njegov namestnik se imenujeta izmed sodnikov ali izmed drugih diplomiranih pravnikov. Ostali člani volilne komisije in njihovi namestniki se imenujejo po predlogih političnih strank, drugih organizacij občanov v občini ter občanov. Komisija je dne 19. 6. 2023, obravnavala v predpisanem roku prejetih 9 popolnih in pravočasnih predlogov za imenovanje članov Občinske volilne komisije Občine Medvode. Komisija je sprejela sklep, da se v Občinsko volilno komisijo imenujejo:

  1. predsednica: Ema Tavčar, Zbilje 13 A, 1215 Medvode
  2. namestnica predsednice: Darja Špenko, Hraše 54 A, 1216 Smlednik
  3. članica 1: Darja Frank, Ladja 1 G, 1215 Medvode
  4. namestnik članice 1: Danilo Cijak, Višnarjeva ulica 3, 1215 Medvode
  5. član 2: Roman Lavtar, Rakovnik 120, 1215 Medvode
  6. namestnica člana 2: Petra Lamovec Hren, Spodnje Pirniče 50 B, 1211 Ljubljana Šmartno
  7. član 3: Milan Jeraj, Valburga 82, 1216 Smlednik
  8. namestnik člana 3: Mišo Radman, Cesta na Svetje 11, 1215 Medvode Komisija predlaga Občinskemu svetu Občine Medvode, da predlog Sklepa o imenovanju članov Občinske volilne komisije Občine Medvode obravnava in sprejme.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o imenovanju Občinske volilne komisije Občine Medvode.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o imenovanju Občinske volilne komisije Občine Medvode.
Sprejet
6. Predlog Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska

Uvodno obrazložitev je podala Sanja Malej, vodja Oddelka za proračun, finance in gospodarstvo, ki je povedala, da je Občinski svet Občine Medvode na seji, dne 19. 04. 2023 obravnaval in sprejel osnutek Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska. Povedala je, da je bilo gradivo predhodno obravnavano na seji Statutarno pravne komisije, ki na osnutek odloka ni podala pripomb, zato Občinskemu svetu Občine Medvode predlaga, da predlog Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska sprejme v predlagani obliki.

To točko je obravnavala Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je Statutarno pravna komisija ugotovila, da je Odlok o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska v skladu z veljavno zakonodajo. Glede na to, da gre za predlog odloka, je potrebno za spremembe oziroma dopolnitve vložiti amandma k predlogu. Na seji Statutarno pravne komisije ni bil vložen amandma, bila pa je dana pobuda, da bi se sredstva od prodaje stare osnovne šole namensko uporabila za izgradnjo nove osnovne šole, bodisi za poplačilo kredita oziroma na drug ustrezen način.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri so sodelovali g. Stanislav Ulanec, g. Milan Šobat in ga. Zvonka Hočevar. Izražena so bila naslednja mnenja, vprašanja in pobude:

  • Podano je bilo vprašanje, ali imamo sredstva za gradnjo nove šole že predvidena v proračunu oziroma na računu občine. Predsedujoči je povedal, da so ta sredstva v proračunu predvidena, vendar bo potrebnega še veliko dela, da bomo ta sredstva dejansko imeli na računu do 31. 12. 2023. Občinski svet bo prejel poročilo o polletni realizaciji proračuna iz katerega bo jasno, da želi občina zaključiti proračunsko leto z dvema milijonoma suficita. Občina ima v letošnjem letu manj prihodka iz naslova komunalnega prispevka, kar pomeni, da bo potrebno pridobiti sredstva na drugačen način oziroma bo zato potrebno povečati prodajo zemljišč. Zaveza občine, da želi imeti na računu do 31. 12. 2023 omenjen znesek sredstev, toliko bolj ovira prosto razpolaganje s sredstvi tako občinskemu svetu kot občinski upravi.
  • Podano je bilo opozorilo glede izraza »nadomestna gradnja,« ki ima povsem drugačen pomen kot gradnja novega objekta in vprašanje, zakaj ni uporabljeno poimenovanje »gradnja nove Osnovne šole v Preski.« Predsedujoči je pojasnil, da se je pri poimenovanju projekta razmišljalo o tem, da se staro osnovno šolo nadomešča z novo. Dejansko pa ne gre za nadomestno gradnjo, saj tovrstna gradnja v skladu z zakonodajo pomeni novo gradnjo na mestu stare gradnje. Pojasnil je, da se bo v bodoči komunikaciji skušalo izogibati izrazu »nadomestna gradnja.«
  • Podana je bila pobuda, da bi izraz »nadomestna gradnja,« v kolikor je moteč, v predlogu spremenili z amandmaji. Namreč na predlog osnutka ni bilo podanih pripomb. Ker amandma ni bil vložen do začetka seje, je pravno formalno pravilno potrditi predlog odloka v sedanji obliki. Predsedujoči je odgovoril, da je izraz »nadomestna gradnja« lahko moteč, ampak ideja odloka je v zagotavljanju sredstev za gradnjo osnovne šole. Ideja proračunskega sklada je, da se zagotovi 2.000.000 EUR. Ker je proračunska postavka oblikovana z izrazom »nadomestna gradnja,« lahko dikcijo popravimo pri naslednjem rebalansu proračuna. Povedal je, da je občinska uprava pojasnila, da sedanja dikcija izvira še iz leta 2021, ko je bil narejen prvi načrt razvojnih programov in še ni bilo sprejete končne odločitve o lokaciji gradnje.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada za nadomestno gradnjo OŠ Preska.
Sprejet
7. Predlog Sklepa o izrednem odpisu osnovnih sredstev iz poslovnih knjig Občine Medvode na dan 1.1.2023

Uvodno obrazložitev je podala Sanja Malej, vodja Oddelka za proračun, finance in gospodarstvo, ki je povedala, da so bila vsa osnovna sredstva na dan popisa že izločena iz uporabe. Zunanja oprema, navedena v predlogu sklepa, je bila neuporabna ali odtujena, računalniška oprema je imela zastarelo in odsluženo strojno in programsko opremo. Iz knjige osnovnih sredstev se je izločilo tudi obrabljeno delovno opremo v režijskem obratu, uničeno opremo na pokopališčih ter osnovna sredstva, ki so bila dana javnim zavodom v upravljanje. Občinska uprava predlaga, da se odpisana oprema komisijsko odstrani.

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je Predlog Sklepa o izrednem odpisu osnovnih sredstev iz poslovnih knjig Občine Medvode na dan 1. 1. 2023 v skladu z veljavno zakonodajo.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri je sodeloval g. Stanislav Ulanec. Podal je vprašanje, kje sta bila odtujena dva senčnika Vrt Palma LSL. Predsedujoči je odgovoril, da gre za dva senčnika, ki sta bila ukradena na tržnici, kar je bilo tudi prijavljeno na Policijsko postajo Medvode. Povedal je, da je med osnovnimi sredstvi tudi veliko stvari, ki so bila predana v upravljanje šolam, Javnemu zavodu Sotočje, Zdravstvenemu domu Medvode, kar pomeni, da ne morejo biti prikazana v dveh različnih računovodskih knjigah in so bila izločena iz računovodske knjige občine.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o izrednem odpisu osnovnih sredstev iz poslovnih knjig Občine Medvode na dan 1.1.2023.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o izrednem odpisu osnovnih sredstev iz poslovnih knjig Občine Medvode na dan 1.1.2023.
Sprejet
8. Predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo

Uvodno obrazložitev je podala Sonja Rifel, vodja Oddelka za splošne, premoženjsko pravne in družbene zadeve, ki je povedala, da Zakon o urejanju prostora v 221. členu določa, da se lastninska pravica na nepremičnini lahko začasno ali trajno obremeni s služnostjo v javno korist, če je to nujno potrebno za gradnjo omrežij in objektov gospodarske javne infrastrukture ali njihovo nemoteno delovanje. Ustanovitev služnosti lahko predlaga država, občina oziroma izvajalec javne službe. Občina Medvode bo investitor izgradnje kanalizacijskega omrežja in obnove vodovoda v naseljih Zbilje in Smlednik. V letu 2023 je načrtovana pridobitev gradbenega dovoljenja za izgradnjo primarnega in sekundarnega omrežja v obeh naseljih, ki bo javno kanalizacijo pripeljala do vseh objektov znotraj naselij. Sočasno z izgradnjo javne kanalizacije, se bo na tem območju obnovilo tudi vodovodno omrežje. Predmet tega sklepa so nepremičnine za katere občini soglasij kljub vloženemu trudu ni uspelo pridobiti. Obremenitev nepremičnin je sorazmerna, saj bo služnost v prvih dveh primerih ustanovljena na že obstoječi dostopni poti. Lastnik tretje nepremičnine pa je v vmesnem času podpisal služnostno pogodbo. S tem je javna korist ustanovitve služnosti v sorazmerju s posegom v zasebno lastnino, saj je ustanovitev služnosti predvidena le v površini, ki jo zajema v načrtu opredeljen najožji možen koridor, občina pa z drugimi nepremičninami, ki bi bile za dosego zasledovane javne koristi ustrezne, ne razpolaga. Skladno z navedenim občinska uprava upravičeno meni, da so izpolnjeni vsi elementi za sprejem Sklepa o ugotovitvi javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo na nepremičninah.

Predsedujoči je dodal, da imata solastnici obeh zadevnih nepremičnin, ki se nahajata v k.o. Zbilje zgolj majhen solastniški delež.

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je komisija ugotovila, da je Predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo v skladu z veljavno zakonodajo. Povedala je, da je bilo na seji Statutarno pravne komisije postavljeno vprašanje, kakšno je stanje glede ostalih nepremičnin, ki so vključene v projekt izgradnje kanalizacijskega omrežja in obnove vodovoda in za katere je potrebno ugotoviti javno korist. V gradivu posredovanemu občinskemu svetu so namreč omenjene le tri nepremičnine. Na seji Statutarno pravne komisije je bilo pojasnjeno, da če je cesta že kategorizirana, kar v tem primeru je, ni potrebno posebej ugotavljati obstoja javne koristi in gre za obremenitev nepremičnine s služnostjo po samem zakonu. Zato omenjena cesta ni bila vključena v seznam za ugotovitev javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri je sodeloval g. Stanislav Ulanec. Podal je vprašanje, če je mogoče občinskim svetnikom dodatno pojasniti, kje oziroma na katerih nepremičninah se predvideva obremenitev nepremičnin s služnostjo in kdo so lastniki zadevnih nepremičnin. Predsedujoči je pojasnil, da lastnikov z imenom in priimkom zaradi varstva osebnih podatkov v tej fazi še ne izpostavljamo. Povedal je, da je prvo zemljišče, kjer se ugotavlja javni interes za ugotovitev služnosti za mostičkom proti Zbiljski cerkvi in gre za ulico dolgo več kot 100 m, kar pomeni, da je potrebno sekundar pripeljati do vseh hiš v oddaljenosti 100 m, da se lahko omogoči priključek na vse nepremičnine. V tem primeru je neizbežno poseči v to ulico. Drugo zemljišče pa se nahaja na trasi iz Zbilj proti Smledniku, oziroma za Barko na Brodu.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za obremenitev nepremičnin s služnostjo.
Sprejet
9. Predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za prevzem nepremičnin

Uvodno obrazložitev je podala Sonja Rifel, vodja Oddelka za splošne, premoženjsko pravne in družbene zadeve, ki je povedala, da po veljavni zakonodaji med naloge lokalne skupnosti sodijo gradnja, vzdrževanje in urejanje javnih cest. Po 203. členu Zakona o urejanju prostora se šteje, da je javna korist za gradnjo objektov in omrežij gospodarske javne infrastrukture ter grajenega javnega dobrega izkazana, če je predvidena v DPN-ju, OPN-ju oziroma OPPN-ju in so ti akti pripravljeni na način, da je zadevne nepremičnine mogoče grafično prikazati v zemljiškem katastru. Če prostorski akt ni pripravljen s tako natančnostjo, vseeno pa se predvideva gradnja ali rekonstrukcija objektov, zakon določa, da se šteje, da je javna korist za razlastitev izkazana, če občinski svet za konkretne nepremičnine sprejme sklep s katerim ugotovi, da je gradnja ali rekonstrukcija nujno potrebna in v javno korist. Veljavni OPN Občine Medvode ni pripravljen s tako natančnostjo. V spremembo OPN, ki je v pripravi, pa bo vključenih kar največ že obstoječih in na novo predvidenih objektov gospodarske javne infrastrukture, zato bo v večini primerov postopek pred upravno enoto mogoče začeti že na podlagi OPN. Občina bo investitor rekonstrukcije in izgradnje krožnega križišča Dol z navezovalnimi kraki, kjer je predvideno, da se bo na relaciji Sora-Dol razširila obstoječa lokalna cesta. Krožišče bo služilo umirjanju prometa in lažji navezavi na obstoječo javno pot. S sklepom, ki ga občinska uprava predlaga v sprejem se zgolj ugotavlja obstoj javne koristi in se še ne posega v lastninsko pravico lastnikov nepremičnin. V kolikor občina ne bo mogla skleniti dogovora z lastniki nepremičnin, bo začela upravni postopek pri pristojni upravni enoti. V predlogu sklepa so navedene nepremičnine za katere se predlaga sprejem sklepa o ugotovitvi javne koristi za prevzem nepremičnin. Vse tri nepremičnine bodo predstavljale del kategorizirane javne ceste, krožišča z navezovalnimi kraki, obračališčem za potrebe javnega avtobusnega potniškega prometa, predvideno in ločeno vodenje kolesarjev, uredil se bo hodnik za pešce in avtobusno postajališče. Vse navedeno bo pripomoglo k večji prometni varnosti vseh udeležencev v prometu, kar je vsekakor v javnem interesu in v splošno korist, zato občinska uprava predlaga sprejem tega sklepa.

Predsedujoči je dodal, da pri nepremičninah s parc. št. 324/1 in s parc. št. 319/1, oboje k.o. 1977 Sora podpis pogodbe zavračata dva solastnika, pri parc. št. 357 k.o. 1977 Sora pa eden solastnik.

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je bilo na seji postavljeno vprašanje, ali se pri pridobivanju soglasij lastnikov nepremičnin vključujejo tudi krajevne skupnosti, kar bi bilo pohvalno, saj krajevne skupnosti včasih lahko posredujejo na način, da ni potrebno izpeljati postopka razlastitve, temveč se najde kompromis. Pohvalno je tudi, da se v primeru ugotovitve javne koristi na kmetijskih zemljiščih skuša najti ustrezno nadomestno zemljišče. Statutarno pravna komisija je ugotovila, da je Predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za prevzem nepremičnin v skladu z veljavno zakonodajo.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri sta sodelovala g. Stanislav Ulanec in g. Mirko Javeršek. Izražena so bila naslednja mnenja, vprašanja in pobude:

  • Podano je bilo stališče, da se krožišče gradi za podjetje Brinox d.o.o., ki naj bi ga tudi samo financiralo. Iz povedanega pa je razvidno, da bo vse stroške razlastitve nepremičnin in izgradnje prevzela občina, zato je bilo postavljeno vprašanje, ali bo podjetje Brinox d.o.o. sodelovalo pri izgradnji oziroma jo financiralo. Predsedujoči je pojasnil, da je podjetje Brinox d.o.o. trenutno največji zaposlovalec v Občini Medvode in posledično z vsakim OPN nekoliko raste. Krožišče bo uvoz v krajevno skupnost Sora in podjetje Brinox d.o.o. bi lahko sodelovalo pri investiciji na podlagi pogodbe o opremljanju, ki bi se sklenila kot kompenzacija za komunalni prispevek, kar še vedno ni izključeno. Vendar je občina sklepanju tovrstnih pogodb nenaklonjena in jih je do zadnje spremembe zakonodaje sklenila le nekaj, saj do sedaj ni imela pozitivnih izkušenj na tem področju. Običajna praksa občine je, da občina zgradi javno infrastrukturo in nato investitorju zaračuna polni komunalni prispevek. Po zadnji spremembi zakonodaja na tem področju določa, da je občina zavezana investitorju doplačati razliko, če so stroški investicije po okvirnih izračunih višji kot bi bili stroški komunalnega prispevka. Navedeno pomeni, da bi kakšen investitor hipotetično lahko investicijo preračunal na tako vrednost, da bi se poplačal s komunalnim prispevkom. Sprejetju omenjene zakonodaje so občine ves čas nasprotovale in opozarjale na njeno neustreznost, vendar neuspešno. Posledica je, da občine v večji meri ne želijo sklepati pogodb o opremljanju, razen kadar občina ne more izvesti projekta v primernem času. Od investitorja namreč ne more zahtevati, da čaka 5 ali 10 let, da bo občina v proračun dobila zadosti sredstev za izvedbo projekta. Občina bo krožišče zato zgradila z lastnimi sredstvi, kar bo občini povzročilo manjše stroške kot oprostitev komunalnega prispevka podjetju Brinox d.o.o.
  • Podano je bilo mnenje, da bo občina na ta način dobila polni komunalni prispevek, hkrati pa je bilo poudarjeno, da je podjetje Brinox d.o.o. največji zaposlovalec v Občini Medvode in zaradi dolgotrajnosti postopkov obstaja možnost, da bodo nov objekt gradili v Mirni peči. Počasi se podjetje Brinox d.o.o. pri proizvodnji novih izdelkov umika iz Medvod. Če želi občina ohraniti podjetništvo, mora s podjetji sodelovati. Na ta način občina dobi bolje urejeno infrastrukturo, kot na primer urejeno kolesarsko pot, bolj varen vstop v mesto, znižano hitrost v prometu itd. Občina se je dolgo trudila, da bi mestni avtobus peljal do Sore, vendar obračališče tam trenutno ni urejeno. Po tej investiciji pa bo vstopni objekt urejen in bo občina nanj lahko ponosna. Poudarjeno je bilo, da krajevna skupnost s podjetjem Brinox d.o.o. dobro sodeluje, zato bi moralo biti v interesu občine, da tako ostane, saj bi se podjetje v nasprotnem primeru lahko preselilo na drugo, tudi cenejšo lokacijo.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP:

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za prevzem nepremičnin.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o ugotovitvi javne koristi za prevzem nepremičnin.
Sprejet