8. seja Občinskega sveta Občine Medvode

Občinski svet Občine Medvode

20. 12. 2023

Zapisnik

Pred prvo točko dnevnega reda

Prisotni člani sveta: Dominik Bradeško, Štefan Čebašek, Luka Čukajne, Dragan Djukić, Katarina Galof, Zvonka Hočevar, Ines Iskra, Marjeta Jamnik, Mirko Javeršek, Anže Jenko, Uroš Medar, Leon Merjasec, Mojca Murnik, Ivo Rep, Jožefa Rotovnik Jaklič, Saša Rožič, Milan Šobat, Alojzij Teršan, Danica Tršan, Stanislav Ulanec, Ana Veber, Ladislav Vidmar, Cvetka Židan Valjavec.

Ostali prisotni: župan Nejc Smole, Sonja Rifel, Katja Gomboši Telban, Mateja Kovač Dragar, Tina Kobal, Martina Kutnar, Sanja Malej, Nataša Špilak, Matej Osolnik, Teja Zajec in Nina Cirman iz občinske uprave in povabljeni novinarji.

Začetek seje je bil ob 16.30 uri.

Sejo je vodil župan, g. Nejc Smole.

Predsedujoči je povedal, da se seja snema v skladu s 63. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode.

Od 23 članov občinskega sveta je bilo na seji prisotnih 23 članov. Predsedujoči je ugotovil, da je seja sklepčna.

Predsedujoči se je uvodoma zahvalil Prostovoljnemu gasilskemu društvu Zgornje Pirniče, da so odstopili svoje prostore v katerih je potekala seja občinskega sveta.

1. Potrditev dnevnega reda

Predsedujoči je v skladu s 36. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode predlagal razširitev dnevnega reda s točko »Poročilo o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta.« Točka se na dnevni red uvrsti kot 3. točka, ostale so se ustrezno preštevilčile. Predlagal je tudi razširitev dnevnega reda pri točki »Predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024« z dodatno točko a) »Predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024.«

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi o predlogu razširitve dnevnega reda. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP 1: Dnevni red se razširi s točko »Poročilo o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta« in s točko »Predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024.«

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA razširitev dnevnega reda je glasovalo 23 članov. **Razširitev dnevnega reda je bila sprejeta. **

Predsedujoči je v skladu s 86. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode predlagal, da se predlogi odlokov o dopolnitvi odlokov o ustanovitvi javnih zavodov, obravnavajo in sprejmejo po skrajšanem postopku, saj gre zgolj za uskladitev odlokov z zakoni, državnim proračunom, drugimi predpisi državnega zbora in ministrstev ali odloki sveta.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi o tem predlogu. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP 2: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog, da se vsi predlogi odlokov o dopolnitvi odlokov o ustanovitvi javnih zavodov, skladno s 86. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode, sprejmejo po skrajšanem postopku.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA razširitev dnevnega reda je glasovalo 22 članov. Predlog je bil sprejet.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi o predlogu dnevnega reda. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je v potrditev predlagal naslednji DNEVNI RED:

  1. Potrditev dnevnega reda
  2. Predlog zapisnika 7. seje občinskega sveta
  3. Poročilo o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta
  4. Predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023
  5. Predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 a) Predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024
  6. a) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda – Vrtec Medvode – skrajšani postopek b) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Medvode – skrajšani postopek c) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Pirniče – skrajšani postopek d) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Preska – skrajšani postopek e) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Simona Jenka – skrajšani postopek f) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Medvode – skrajšani postopek g) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda – Zdravstveni dom Medvode – skrajšani postopek h) Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za šport, turizem, kulturo, mladino in socialno varstvene storitve Sotočje Medvode – skrajšani postopek
  7. Predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024
  8. Predlog Sklepa o lokacijski preveritvi v enotah urejanja prostora ME_586
  9. Predlog Sklepa o vrednosti točke za izračun nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 2024
  10. Predlog Sklepa o izbrisu zaznambe grajenega javnega dobra lokalnega pomena na nepremičninah v k.o. 1972 Senica, k.o. 1973 Medvode in k.o. 1974 Zgornje Pirniče
  11. Pobude in vprašanja članov občinskega sveta

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA dnevni red je glasovalo 23 članov. Dnevni red je bil sprejet.

Dnevni red se razširi s točko »Poročilo o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta« in s točko »Predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024«.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog, da se vsi predlogi odlokov o dopolnitvi odlokov o ustanovitvi javnih zavodov, skladno s 86. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode, sprejmejo po skrajšanem postopku.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejme predlagani dnevni red.
Sprejet
2. Predlog zapisnika 7. seje občinskega sveta

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi, v kateri je sodeloval g. Uroš Medar.

G. Uroš Medar je imel pripombo na zapisnik 7. redne seje, in sicer, je prosil, da se na strani 18, pod točko pobude in vprašanja članov občinskega sveta zapis popravi v Kulturno umetniško društvo Fran Saleški Finžgar.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji **SKLEP 3: Občinski svet Občine Medvode sprejema zapisnik 7. seje občinskega sveta s podano pripombo. **

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema zapisnik 7. seje občinskega sveta s podano pripombo.
Sprejet
3. Poročilo o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. Razprave pri tej točki ni bilo. Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 4: Občinski svet Občine Medvode se je seznanil s Poročilom o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode se je seznanil s Poročilom o realizaciji sklepov 7. seje občinskega sveta.
Sprejet
4. Predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023

Uvodno obrazložitev je podala Sanja Malej, vodja Oddelka za proračun, finance in gospodarstvo, ki je povedala, da se na marca letos sprejet odlok o proračunu predlaga rebalans proračuna, in sicer iz razloga poplav v avgustu, ki so v občini povzročile za več kot 28.000.000 EUR škode, od tega 10.000.000 EUR na gospodarski infrastrukturi in stavbah v upravljanju občine ter zaradi drugih prihodkov. Za namen poplav je občina konec oktobra prejela od države 663.640 EUR sredstev za nujne intervencijske stroške, ki jih je občina imela do 31. 8. 2023. Ta sredstva je občina že porabila. Prav tako je občina konec oktobra prejela državna sredstva v višini 5.055.614 EUR, ki so namenjena sanaciji po poplavah. Oba nova prihodka sta namenska in za porabo teh zneskov bo potrebno voditi natančno dokumentacijo, tudi na odhodkovni strani. Drug pomemben razlog za predlog odloka o rebalansu so drugi prihodki, ki so v predlogu odloka o rebalansu bistveno nižji kot so bili načrtovani v veljavnem proračunu. Tako je predvidenih skoraj 1.000.000 EUR manj iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, prav tako je za 1.000.000 EUR manj predvidenih prihodkov iz komunalnih prispevkov ter 300.000 EUR manj prihodkov od prodaje stavbnih zemljišč. Glede na to, da so prihodki toliko nižji, je morala občinska uprava tudi na odhodkovni strani proračun načrtovati tako, da je le-ta uravnotežen. Iz tega naslova so se znižali investicijski odhodki, ostale proračunske postavke pa so vezane na zakon, ki se predvsem na področju družbenih dejavnosti povečujejo. Postavke predloga rebalansa so posebej razložene v posebnem delu, zadolžitve posameznih postavk so določene glede na veljavni proračun. V gradivu so obrazložene samo tiste postavke, ki se spreminjajo. Z rebalansom se usklajuje tudi Načrt razvojnih programov 2023-2026, v katerem so obrazloženi le projekti, ki se glede na sprejete NRP-je spreminjajo. Prihodke, ki smo jih prejeli iz državnega proračuna smo na odhodkovnem delu uvrstili v nove postavke v rebalansu proračuna, in sicer: »v poplave avgust 2023 – intervencijski stroški, odprava posledic škode na objektih v občinski lasti, odprava posledic škode na občinski infrastrukturi in odprava posledic poplav – nakup zemljišča.«

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je komisija obravnavala predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023 in ugotavlja, da je v skladu z veljavno zakonodajo.

To točko je obravnaval tudi Odbor za družbene dejavnosti. Predsednica odbora ga. Katarina Galof je povedala, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme. To točko je obravnaval tudi Odbor za kmetijstvo in gozdarstvo. Predsednik odbora g. Štefan Čebašek je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

To točko je obravnaval tudi Odbor za komunalne dejavnosti. Predsednik odbora g. Stanislav Ulanec je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

To točko je obravnaval tudi Odbor za razvoj občine. Predsednik odbora g. Uroš Medar je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. V razpravi so sodelovali g. Ladislav Vidmar, g. Mirko Javeršek, g. Štefan Čebašek, g. Stanislav Ulanec in g. Dragan Djukić.

G. Ladislav Vidmar je podal stališče, da je razumljivo, da nekatera sredstva predvidena v rebalansu proračuna za leto 2023 niso mogla biti pridobljena, saj NUSZ zaradi znanih težav ni bil pobran do konca, prav tako zato ni bila priklopljena kanalizacija oziroma del, ki je bil predviden v okviru projekta »Čisto zate.« Dodal je, da bodo ta sredstva v proračunu zajeta naslednje leto. Podal je zahvalo občinski upravi, da je v letu 2023 uspela pridobiti gradbena dovoljenja za pomembne projekte, med katerimi so rekonstrukcija in prizidek zdravstvenega doma, gradnja nove osnovne šole v Preski, sanacija vodovoda na področju Studenčic. Podal je pohvalo županu in zaposlenim v občinski upravi, ki so sodelovali pri zbiranju popisov za sistem Ajda in s tem zadostili zahtevam države, da smo pridobili omenjena sredstva ter imamo na tej podlagi za sanacijo škode po poplavah tudi v naslednjem letu možnost pridobiti dodatna sredstva. Podal je stališče, da je bilo pri zbiranju popisov s strani občinske uprave vložene ogromno energije in zavzetosti, zato vsaj z njegove strani ni ovir za potrditev rebalansa za leto 2023. Podal je stališče, da bo potreben angažma občinske uprave, občinskega sveta in občanov, da se pridobi izvajalce za pripravo projektov in sanacijo škode, saj bodo najbrž izvajalci povsod po državi precej zasedeni, kar je bilo poudarjeno tudi na Odboru za komunalne dejavnosti. Sredstva v višini 5.000.000 EUR, ki jih je občina od države pridobila za sanacijo po poplavah bo namreč potrebno porabiti v predvidenem obdobju. Poudaril je, da bo potrebno pridobivanju izvajalcev posvetiti veliko pozornosti. Podal je mnenje, da je tudi predlog Odloka o spremembah proračuna občine Medvode za leto 2024 sprejemljiv. Sčasoma se bo izkazalo, če ga bo potrebno kakorkoli popravljati.

G. Mirko Javeršek je podal stališče, da bo sedaj največjo težavo predstavljala odločitev kako relativno visoka sredstva, pridobljena od države, porabiti koristno in razumno. Dodal je, da je v tem času zelo težko pridobiti izvajalce s področja gradbenih del, vendar je kljub temu pozval, da bo pri tem ključno sodelovanje vseh deležnikov. Vsi projekti, ki jih bo potrebno izvesti, bodo tangirali vodotoke, kjer se pojavljajo težave že v običajnih razmerah. Kot na primer, orintologi zaradi ptic preprečujejo sekanje dreves v priobalnem pasu, ribiči nasprotujejo vsakršnim delom v vodotokih itd. Podal je stališče, da se je potrebno zavedati, da je v tem primeru čas bistvenega pomena in da je za skupno dobro občanov potrebno narediti kar se da največ. Podal je mnenje, da smo se šele zaradi poplav zavedali, da smo vse vodotoke preveč kanalizirali in opustili nujno potrebne razlivne površine ter je potrebno delovati bolj z roko v roki z naravo, kar pa seveda zahteva nov, drugačen pristop. Dodal je, da je v tem zahtevnem obdobju država prišla občini nasproti, vendar pa mora občina sama poskrbeti za sanacijo.

G. Štefan Čebašek je podal strinjanje z obema predhodnikoma. Podal je predlog, da bi župan na državni ravni zaprosil za podaljšanje roka za porabo prejetih sredstev. Podal je stališče, če so sredstva dana z namenom ustrezne izvedbe projektov sanacije, je občinam potrebno omogočiti, da se vsi projekti tudi realizirajo, kar se bo doseglo samo s podaljšanjem roka.

Predsedujoči je odgovoril, da je prejeta sredstva v višini cca. 5.000.000 EUR potrebno porabiti do konca leta 2024 oziroma v enem letu od podpisa pogodbe, in sicer novembra 2024. V nasprotnem primeru se vsa sredstva vrnejo nazaj v integralni proračun RS. S tako ureditvijo je država želela spodbuditi občine, da izvedejo 40 % predplačila. Pojasnil je, da ravnanje države razume, saj je namen spodbuditi aktivnost občin, vendar se hkrati strinja s stališčem g. Čebaška. Dodal je, da je občina Medvode tak pomislek že izrazila na sestanku z Državno tehnično pisarno, in sicer, da bo z njihove strani potrebno razumeti, da bodo nekateri projekti presegali rok enega leta. Pojasnil je, da bo najverjetneje potrebno, da se občinski svet sestane še na formalnem ali neformalnem sestanku na katerem se bo določila lestvica prioritet, in sicer, prioritete da se to uredi in realnost, da se zadano izpelje. Strinjal se je, da bo pri izvedbi vseh načrtovanih projektov potrebno sodelovanje občinske uprave, občinskega sveta in občanov. Razumeti bo potrebno, da sledi obdobje, v katerem bo treba dati prednost sanaciji in da vsi projekti ne bodo mogli biti realizirani hkrati. Poudaril je, da se bodo zaradi trenutne situacije prioritete postavile na novo. Država ne bo nobenega projekta financirala v celoti, temveč se bodo določili upravičeni in neupravičeni stroški. Na podlagi slednjih je utemeljeno pričakovati rebalans proračuna tudi za leto 2024. Povedal pa je, da bo izziv pripraviti projekte v višini prejetih sredstev, na način, da se sredstva ne bodo vračala.

G. Stanislav Ulanec je podal vprašanje, kako bo občina dobila sredstva za sanacijo preostale škode, saj smo od države prejeli 5.000.000 EUR, škoda v občini pa se ocenjuje na 28.000.000 EUR.

Predsedujoči je odgovoril, da je občina prijavila 10.800.000 EUR škode na javni infrastrukturi, kjer so zajete nizke in visoke gradnje, kot na primer občinska stavba, nogometno igrišče, mostovi, ceste itd. Od 28.000.000 EUR, je za 12.000.000 EUR škode prijavila Direkcija za vode na vodotokih. Predsedujoči je povedal, da pričakuje, da bo Direkcija za vode tak znesek vložila v sanacijo vodotokov. Poškodbe na objektih v zasebni lasti so bile ocenjene v višini 4.000.000 EUR do 4.500.000 EUR. Škoda na kmetijskih površinah je bila ocenjena v vrednosti cca 800.000 EUR, nekaj 10.000 EUR pa je bilo škode na živini.

G. Stanislav Ulanec je podal vprašanje kam sodijo mostovi v občini.

Predsedujoči je pojasnil, da je škoda na mostovih zajeta v 10.800.000 EUR škode, ki jih je prijavila občina. Skupina, ki na ravni države koordinira situacijo po poplavah, je pojasnila, naj občina porabi 5.000.000 EUR za projekte, ki jih bo lahko izvedla. Za izvedbo preostalih projektov pa bo občina lahko kandidirala v naslednjem letu. V idealnem primeru bi občina lahko prejela 10.000.000 EUR. Vendar se strinja z dosedanjimi razpravljavci, da bo tudi 5.000.000 EUR zahtevno porabiti. Most je namreč relativno kompleksen projekt tudi za projektiranje. Izpostavil je problem pravočasnega pridobivanja mnenj s strani države in kot primer navedel projekt brvi v Vikrčah, kjer je projektant dokumentacijo poslal na Direkcijo za vode, ki pa v določenem roku še ni podala mnenja. Povedal je, da je ključno, da se Direkcija za vode drži postavljenih rokov, saj se bodo v primeru zamud pojavili taki zaostanki na strani soglasodajalcev, da občinam v enem letu ne bo uspelo porabiti prejetih sredstev. Predsedujoči je pohvalil reakcijo države s predplačili in začasno prilagojenim postopkom javnih naročil in hkrati opozoril, da bo potrebno paziti, da bodo soglasja dovolj hitro pridobljena in bodo posledično postopki tekli dovolj hitro.

G. Dragan Djukić je podal strinjanje z vsemi predhodno izraženimi mnenji. Podal je stališče, da je rebalans proračuna 2023 zaradi poplav, ki so prizadele občino in sanacije škode pripravljen v nemogočih razmerah ter bo v želji zagotoviti izvajalce temu primerno treba pripraviti rebalans proračuna za leto 2024. Podal je mnenje, da je sanacija škode po poplavah sedaj na prvem mestu, vendar bo potrebno realizirati tudi druge projekte. Dodal je, da se je po tej katastrofi pokazalo kje so poplavna območja v Medvodah, na kar je sam opozoril že na 6. seji občinskega sveta. Povedal je, da ni mogoče zgraditi nasipa ob strugi Sore, kjer nastajajo razlivna polja, saj bi se v nasprotnem primeru posledice izrazile na drugem mestu. Podal je stališče, da bi morali vodotoke redno vzdrževati. V Medvodah med obema mostovoma je Direkcija za vode vodotok čistila, vendar so se dela zelo hitro končala. Zanimalo ga je, kdaj bodo delo nadaljevali. Dodal je, da bi moral biti na tem območju nasip na obeh straneh struge, s čimer bi zajezili poplavo v centru. Podal je mnenje, da bi bilo povsod po Medvodah, kjer je to možno, potrebno, skupaj z vsemi strokovnjaki, ki so nam na voljo, razmisliti o gradnji napisa. Podal je pobudo, da naj se med določanjem prioritet presodi na katerih lokacijah je smiselno postaviti nasip in kje bi bilo mogoče z nasipom škodo preprečiti. Namreč poplave se lahko tudi ponovijo. Podal je strinjanje z županom, ki je državi predlagal, da bi vodotoke z izjemo rek Sore in Save, prenesla v upravljanje občini. Čeprav država za predlog ni bila zainteresirana, je podal stališče, da se mu ideja zdi smiselna. Podal je mnenje, da bi občina bolje upravljala manjše vodotoke in je zato pri tej ideji potrebno vztrajati.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji SKLEP 5: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o rebalansu proračuna Občine Medvode za leto 2023.
Sprejet
5. Predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024

Uvodno obrazložitev je podala Sanja Malej, vodja Oddelka za proračun, finance in gospodarstvo, ki je povedala, da je bil marca letos sprejet proračun za leto 2024. Občinska uprava v sprejem predlaga spremembe zaradi dodatnih stroškov s sanacijo po poplavah v avgustu 2023, namreč večji del sredstev, ki jih je občina prejela za sanacijo po poplavah se sicer prenaša v proračun za leto 2024. Spremembe se predlagajo tudi zaradi povišanja nekaterih prihodkov v nasprotju z prvotnimi predvidevanji, in sicer je določena nova povprečnina na prebivalca v višini 725 EUR za leto 2024 in leto 2025. To pa za občino v letu 2024 pomeni dobrih 500.000 EUR več sredstev. V spremembah proračuna za leto 2024 planiramo tudi višje prihodke iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča v višini 2.980.000 EUR, od tega je skoraj tretjina sredstev se iz odmere za leto 2023, saj sta dva obroka za plačilo le-te predvidena v mesecu januarju in februarju 2024. Bistveno povečujemo tudi prihodke od obresti (nočni depozit pri Banki Slovenije) ter neplanirane prihodke projekta »Čisto zate,« ki se tudi na odhodkovnem delu prenaša v leto 2024. V spremembah proračuna za leto 2024 znašajo prihodki 22.267.863 EUR in se povečujejo glede na sprejeti plan za leto 2024 za skoraj 12%. Odhodki z odplačilom dolga so načrtovani v višini 27.304.913 EUR. Za financiranje salda računa financiranja in računa finančnih terjatev in naložb je upoštevan prenos sredstev v višini 5.037.050 EUR. V spremembah proračuna za leto 2024 so zajete tudi prej naštete postavke in dodane tudi nove, in sicer: »30 let Občine Medvode, pločnik Ladja in ureditev ceste Golo Brdo 102-130 in 188-195.«

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je komisija obravnavala predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 in ugotavlja, da je v skladu z veljavno zakonodajo.

To točko je obravnaval tudi Odbor za družbene dejavnosti. Predsednica odbora ga. Katarina Galof je povedala, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

To točko je obravnaval tudi Odbor za kmetijstvo in gozdarstvo. Predsednik odbora g. Štefan Čebašek je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme. G. Štefan Čebašek je dodal, da je bila na seji odbora podana pobuda pripravljavcem predloga odloka, da realizirajo sklep sprejet na enih prejšnjih sej Odbora za kmetijstvo in gozdarstvo, ki se nanaša na povečanje sredstev za subvencije iz 59.000 EUR na 100.000 EUR. Dodal je, da je ta predlog del projekta »Lokalno je zdravo,« o katerem bo podrobneje podano poročilo na eni izmed naslednjih sej.

To točko je obravnaval tudi Odbor za komunalne dejavnosti. Predsednik odbora g. Stanislav Ulanec je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

To točko je obravnaval tudi Odbor za razvoj občine. G. Uroš Medar je povedal, da je bila na seji odbora podana pohvala, da je država prispevala dodatna sredstva za premostitev povišanja plač v javnem sektorju. Dodal je, da je bilo izpostavljeno tudi vprašanje, kako se bo, glede na trenutne razmere, za proračunsko postavko »30 letnica občine« lahko zbrala predvidena višina sredstev. Povedal je, da je odbornica izrazila razočaranje nad zamikom postavitve Zbirnega centra, glede česar je bilo na seji podano pojasnilo. Dodal je, da je bila podana pobuda, da se v naslednjih letih uskladijo sredstva za razvoj oziroma za razpis za kmetijstvo in sicer, se povišajo iz 59.000 EUR na 100.000 EUR. Predsednik odbora g. Uroš Medar je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

K tej točki dnevnega reda je bil predlagan amandma predlagatelja proračuna. Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednji amandma: »Sredstva na proračunski postavki 3.1.2.3 Sofinanciranje nakupa gasilskih vozil se določijo v višini 10.000,00 EUR. Sredstva se prerazporedijo iz proračunske postavke 3.1.2.2 Požarni sklad, ki se zniža na 22.000,00 EUR. Temu ustrezno se korigira tudi Načrt razvojnih programov 2024 – 2027.«

Predsedujoči je pojasnil, da bo PGD Preska-Medvode v letu 2024 zamenjalo dotrajano vozilo GVGP-1 z novim VGV, ki bo imelo dva snemljiva modula za požare v naravi in za poplave. V ta namen so že kupili rabljeno vozilo Ford Ranger. V letu 2024 pa bodo izvedli nadgradnjo tega vozila po tipizaciji gasilske zveze. Dodal je, da se računa, da bodo za to investicijo zaprosili oziroma kandidirali tudi na Gasilski zvezi Slovenije, za kar je pogoj, da so ta postavka uvrsti v proračun.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. V razpravi so sodelovali g. Dominik Bradeško, g. Dragan Djukić, g. Štefan Čebašek, g. Uroš Medar in g. Stanislav Ulanec.

G. Dominik Bradeško je podal stališče, da se zaveda, da bo v letu 2024 najverjetneje potrebno sprejeti rebalans proračuna. Izpostavil je pomembnost nenehnega razvoja sistema za zaščito, reševanje in pomoč, saj je pri nepredvidenih katastrofah nepogrešljiva pomoč gasilcev in civilne zaščite, kar se je v preteklosti pokazalo med neurji, vetrolovi in poplavami. Podal je pobudo, da bi za razvoj in delovanje gasilcev in civilne zaščite občinski svet poskusil najti dodatna sredstva, saj imajo zaradi povišanja cen tudi oni več stroškov. Podal je stališče, da bo zaradi sanacije po poplavah najverjetneje potrebno sprejeti nov rebalans.

G. Dragan Djukić je povedal, da je že v okviru prejšnje točke razpravljal o obeh spremembah proračuna, vendar je na tej točki dodal, da se bo verjetno največ škode povzročene s poplavami odpravilo v letu 2024, zato naj predsedujoči v tem obdobju predvidi tudi sanacijo »občinskega mostu« in mostu v Goričanah pri papirnici. Podal je stališče, da je potrebno preveriti kje je mogoče in učinkovito postaviti nasipe in dodal, da se bodo na ta način na nekaterih območjih lahko preprečile nove poplave, čeprav to ne bo mogoče povsod, kot na primer na razlivnih pojih. Dodal je, da se na mestu kjer stoji »občinski most,« ki se nahaja v centru Medvod in razteza od kavarne 4 mačke proti policijski postaji v lasti Občine Medvode naredi nov most, saj je to investicija za 50 in več let naprej. Podal je stališče, da bo potrdil tudi spremembo proračuna 2024 in hkrati podal pobudo, da se pripravita tudi proračuna za leti 2025 in 2026, v katerih naj se predvidi tudi sanacija po poplavah, saj se bo v tem obdobju škoda po poplavah po njegovem mnenju še odpravljala.

Predsedujoči je odgovoril, da bo »občinski most«, kot je povedal v medijih, potrebno rekonstruirati. Dodal je, da je bilo pri pregledu temeljev ugotovljeno, da se predvsem sredinski temelj nepopravljivo poškodovan. Pojavlja se vprašanje, ali bi bila namesto rekonstrukcije obstoječega mostu primernejša novogradnja. Tako mnenje deli tudi Državna tehnična pisarna. Povedal je, da se projektanti že ukvarjajo s tem projektom in pojasnil, da se mostove po novem projektira tako, da v sredini nimajo teh podpornikov. Pojasnil je, da je na »državnem mostu«, preko katerega poteka državna cesta skozi Medvode, uničena vodovodna infrastruktura, kar je pomembno, ker je to glavna napajalna cev za center Medvod čez Svetje in Senico. Tudi na tem mestu se vodovod že projektira. Predsedujoči je ocenil, da bodo dela potekala nekoliko dlje, saj bo potrebna (vsaj polovična) zapora državne ceste, zato naj bi se dela izvajala predvidoma v poletnem času. Dodal je, da most v Goričanah pri papirnici pregledujeta Zavod za gradbeništvo Slovenije (ZAG) in Institut za gradbene materiale (IGMAT). Občina se je o tej problematiki že pogovarjala z Državno tehnično pisarno. Pojasnil je, da je problem obeh mostov, na katerih so povzročene večje poškodbe, v tem, da so taki projekti finančni zelo zahtevni. Občina bo projekta skušala financirati iz sredstev, ki jih je država namenila za sanacijo po poplavah, saj v nasprotnem primeru ne bo možno zbrati ustrezne vsote. Predsedujoči je ocenil, da bo sanacija mostu v Goričanah znašala vsaj 3.500.000 EUR, sanacija mostu poleg občine pa vsaj 1.500.000 EUR. Ponovno je poudaril, da se bo potrebno določiti prioritete.

G. Štefan Čebašek je podal pohvalo, da bo »občinski most« poleg občine projektiran na moderni način in da novi način gradnje izboljšuje pretočnost saj to pomeni, da se bo ohranil še dolgo. V zvezi z anketo o prometni ureditvi preko »občinskega mostu« je podal stališče, da predlaga, da most ostane v dosedanji funkciji. Podal je stališče, da se ne strinja z možnostjo pešpoti oziroma kolesarske poti, saj so mostovi po njegovem mnenju pomembni s strateškega vidika, kar pomeni, da bi v primeru nepredvidene zapore enega od njiju ostal drugi most še vedno vozen.

Predsedujoči je v zvezi z vprašanjem o primernosti višine zneska 120.000 EUR za praznovanje 30-letnice občine pojasnil, da so bila vsa društva v občini povabljena k sodelovanju pri izvedbi prireditev. Dodal je, da se sredstva za prireditve ne bodo zbirala preko razpisov različnih društev, saj so razpisi primarno namenjeni temu, da društva lahko izvajajo zastavljene programe. Vse prisotne je ob tej priložnosti povabil k sodelovanju pri pripravi koncepta prireditev ob 30-letnici občine. Povedal je, da bodo predvidoma od 4. maja do 6. julija potekale prireditve v znamenju obeleževanja življenja Jakoba Aljaža. Ob upoštevanju vsega naštetega znesek v višini 120.000 EUR, ki se za izvedbo prireditev predvideva, ni tako visok. Hkrati je dodal, da bo pri izvedbi tega projekta ključna dobra organizacija dogodkov. Prireditve se ne bodo izvajale istočasno, zato bodo dostopne vsem zainteresiranim. Glede postavitve zbirnega centra je pojasnil, da bo Evropska Unija pripravila razpis na temo »Zelena infrastruktura.« V kolikor bo občina uspela predstaviti projekt kot zeleno infrastrukturo, se morda odpirajo možnosti za prejem evropskih sredstev za omenjeni projekt. Pojasnil je, da je na sestanku Sveta LUR (Občine Ljubljanske urbane regije) več županov omenilo, da v njihovih občinah ni mogoče več izvajati projektov, saj Perspektiva EU za obdobje od 2021-2027 občinam ne omogoča več črpanja evropskih sredstev. Dodal je, da se v Medvodah pripravljajo trije projekti, med katerimi je tudi zbirni center in je občina zanje že pridobila gradbeno dovoljenje. Na območju Ljubljanske urbane regije se pripravljajo štirje projekti za zbirni center in če bi občine skupaj prijavile ta projekt v okviru razvoja regij, potem obstajajo realne možnosti za prejem sredstev. Zbirni center v Medvodah je namreč ocenjen na 1.500.000 EUR in ta sredstva bomo znotraj obstoječega proračuna zelo težko načrtovali.
Dodal je, da kljub temu, da bo do konca mandata potrebno sprejeti tudi nekaj neprijetnih odločitev, saj vseh projektov ne bomo mogli realizirati, ostaja pozitiven. Povedal je, da je v Perspektivi EU rok za koriščenje evropskih sredstev do konca leta 2026 oziroma bo le-ta podaljšan. Kljub temu je pomembno, da na državno regionalnem nivoju pravočasno predvidevamo vse projekte, da se ne bodo izvajali le v zadnjih dveh oziroma treh letih.

G. Uroš Medar se je strinjal s stališčem predsedujočega glede prireditev ob 30-letnici občine in podal mnenje, da čeprav se morda znesek 120.000 EUR sliši veliko, za izvedbo tako obsežnega dogodka znesek ni visok. Pritrdil je predsedujočemu, da so bila vsa društva v občini pozvana k sodelovanju in povedal, da upa, da se bodo društva povabilu odzvala, saj se tudi sama lahko kadarkoli zanesejo na pomoč občine. Podal je zahvalo direktorju papirnice v Goričanah, da so pripravljeni zamakniti ograjo tovarne in s tem občini omogočiti občutno znižanje stroškov pri predvideni gradnji pločnika na Ladji. Povedal je, da je Mateja Kovač Dragar na Odboru za razvoj občine pojasnila razloge za razširitev pokopališče v Smledniku v vrednosti 1.000.000 EUR oziroma je povedala, da so bile vse prejete ponudbe izvajalcev občutno višje od pričakovane vrednosti investicije.

Predsedujoči je odgovoril, da je občinska uprava v večini primerov šokirana, ko prejme ponudbe izvajalcev za predvidene projekte. Povedal je, da je investicija pločnika na Ladji, od mostu v Goričanah do nadvoza, ob upoštevanju sodelovanja vodstva v papirnici Goričane ocenjena na 650.000 EUR. Za razširitev pokopališča v Smledniku pa bo potrebna izravnava terena in postavitev betonskega zidu okoli pokopališča. Občinska uprava je za ta projekt že večkrat zaprosila strokovnjake za pregled izračunov, če bi bilo možno zmanjšati količino materiala oziroma ceno. Predsedujoči je povedal, da občinska uprava v začetku naslednjega leta pripravlja razpis za gradnjo pločnika na Ladji oziroma kanalizacijo. Povedal je, da bo občina razpise za investicije v letu 2024 objavila prej kot v prejšnjih letih, zaradi česar upa, da bo izvajalce pridobila po ugodnejših cenah. Pojasnil je, da je gradnja pločnika na Ladji povezana z gradnjo kanalizacije na območju naselja Senica. Za kanalizacijo je v skladu z Načrtom za okrevanje in odpornost predvideno sofinanciranje, strošek gradnje pločnika na Ladji pa v celoti nosi občina. Kljub temu se je občina uspela dogovoriti z Javnim holdingom Ljubljana, da bo Javno podjetje VOKA SNAGA prispevalo velik del teh stroškov. Za projekt gradnje kanalizacije bo potrebno v proračunu v letu 2025 in 2026 zagotoviti vsaj 2.000.000 oziroma 3.000.000 EUR. Predsedujoči je povedal, da je občina za gradnjo vodohrama in povezavo z naseljem Žlebe v okviru gradnje vodovoda Studenčice – Žlebe pridobila gradbeno dovoljenje, ki ga je že poslala na Sklad za okrevanje in odpornost in s tem ujela rok za vložitev vloge, ki je 31. 12. 2023. Dodal je, da pričakuje, da bo sklad investicijo sofinanciral v višini 500.000 EUR. Celotna investicija pa znaša 1.000.000 EUR. Dodal je, da je tak vložek v vodovodno infrastrukturo naložba za 50 let. Pojasnil je, da bo predviden vodohram pokrival naselje Studenčice, naselje Žlebe, vse do vasi Seničica, kjer se je vodovod gradil že lani. S tem projektom se bo zagotovila dovolj velika količina vode za običajno porabo v naštetih naseljih in hkrati tudi v primeru izrednih okoliščin, kot je na primer požar. V tem primeru bi se tudi v naselju Zavrh pod Šmarno goro ob povišanih potrebah po vodi napajanje avtomatično usmerilo iz vodohrama Verje. Povedal je, da investicija pomeni stabilno vodooskrbo.

G. Stanislav Ulanec podal stališče, da Medvode potrebujejo nov zbirni center, saj trenutna lokacija ni ustrezna. Povedal je, da se zaveda, da sedaj primanjkuje sredstev za njegovo izgradnjo, vendar so le-ta v preteklosti bila, pa se projekta občina ni lotila. Podal je mnenje, da je v okviru določitve prioritet potrebno najprej zgraditi zbirni center in stavbo režijskega obrata.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji AMANDMA: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlagani amandma k predlogu Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024, ki se glasi: »Sredstva na proračunski postavki 3.1.2.3 Sofinanciranje nakupa gasilskih vozil se določijo v višini 10.000,00 EUR. Sredstva se prerazporedijo iz proračunske postavke 3.1.2.2 Požarni sklad, ki se zniža na 22.000,00 EUR. Temu ustrezno se korigira tudi Načrt razvojnih programov 2024 – 2027.«

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednji

SKLEP 6: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 z amandmajem.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlagani amandma k predlogu Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024, ki se glasi: »Sredstva na proračunski postavki 3.1.2.3 Sofinanciranje nakupa gasilskih vozil se določijo v višini 10.000,00 EUR. Sredstva se prerazporedijo iz proračunske postavke 3.1.2.2 Požarni sklad, ki se zniža na 22.000,00 EUR. Temu ustrezno se korigira tudi Načrt razvojnih programov 2024 – 2027.«.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o spremembah proračuna Občine Medvode za leto 2024 z amandmajem.
Sprejet
5.a. Predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024

Uvodno obrazložitev je podala Sonja Rifel, vodja Oddelka za splošne, premoženjsko pravne in družbene zadeve, ki je povedala, da je Občinski svet Občine Medvode na 4. seji dne 29. 03.2023 sprejel Sklep o Načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem Občine Medvode za leto 2024. Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti ter Uredba o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti določata, da se postopek pridobivanja nepremičnega premoženja in prodaje nepremičnega premoženja samoupravne lokalne skupnosti praviloma izvede le, če je nepremično premoženje vključeno v veljavnem načrtu ravnanja z nepremičnim premoženjem. Občini Medvode je bilo po sklicu 8. seje občinskega sveta v odkup ponujeno zemljišče s parc. št. 47/5 k. o. 1973 Medvode, ki se nahaja v centru Medvod. Predmetna nepremičnina bi bila začasno namenjena prostorom skupnih služb občinske uprave in kasnejši preselitvi prostorov obstoječega Centra za socialno delo ter morebitnim drugim uporabnikom glede na izkazane potrebe. Prav tako še vedno tečejo pogovori za odkup zemljišč s parc. št. 273/11, parc. št. 273/7 in parc. št. 274/6, vsa k. o. 1977 Sora, ki predstavljajo enoto kulturne dediščine ESD 104 - Dolinčkova domačija. Skladno z navedenim predlagamo, da se navedena zemljišča s stavbo dodajo tudi v načrt pridobivanja zemljišč za leto 2024.

Predsedujoči je dodal, da bo občina uveljavljala predkupno pravico na podlagi Odloka o predkupni pravici Občine Medvode, saj ocenjujemo, da gre za pomembno turistično točko.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednji

**SKLEP 7: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024. **

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o dopolnitvi Načrta ravnanja o nepremičnem premoženju Občine Medvode za leto 2024.
Sprejet
6. Predlogi odlokov o dopolnitvi odlokov o ustanovitvi javnih zavodov po skrajšanem postopku

Uvodno obrazložitev je podala Martina Kutnar iz Oddelka za splošne, premoženjsko pravne in družbene zadeve, ki je povedala, da je bil v letu 2021 sprejet Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije, s katerim se v pravilnik dodaja novo podpoglavje 6.3.1.a Usmeritve za opravljanje tržne dejavnosti in nova 119. a in 119. b člen. V novem 119. a členu je določeno, da mora akt o ustanovitvi javnega zavoda, ki je posredni proračunski uporabnik in ki poleg javne službe opravlja tudi tržno dejavnost, vsebovati določbo, da javni zavod prodajo blaga in storitev na trgu lahko izvaja le, če bo z izvajanjem teh zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov. Neposredni uporabniki so dolžni najkasneje do konca leta 2023 uskladiti akte o ustanovitvi javnih zavodov, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija, z novim 119. a členom pravilnika. V skladu z navedenim in upoštevaje, da se določbe Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije smiselno uporabljajo tudi za občine, se usklajujejo akti o ustanovitvi javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je Občina Medvode. Pri pregledu Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda – Vrtec Medvode je bilo ugotovljeno, da je v 26. členu pomotoma izpuščen zapis, da vrtec lahko sredstva za delo pridobiva tudi s prodajo blaga in storitev na trgu, zato se to besedilo doda v odlok, kar je v skladu z 84. členom Zakona o zavodih. Sprejem teh odlokov ne povzroča nobenih sprememb na proračunskih sredstvih občine. Odloki o ustanovitvi javnih zavodov se le usklajujejo z obstoječo zakonodajo, zato občinska uprava predlaga, da se sprejmejo po skrajšanem postopku.

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je komisija obravnavala predloge odlokov o dopolnitvi odlokov o ustanovitvi javnih zavodov in predlaga, da se odloke sprejme po skrajšanem postopku v skladu s 86. členom Poslovnika Občinskega sveta Občine Medvode ter ugotavlja, da so dopolnitve odlokov v skladu z veljavno zakonodajo.

To točko je obravnaval tudi Odbor za družbene dejavnosti. Predsednica odbora ga. Katarina Galof je povedala, da je odbor obravnaval in sprejel predloge odlokov o dopolnitvi odlokov o ustanovitvi javnih zavodov in predlaga občinskemu svetu, da jih obravnava in sprejme.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. Razprave pri tej točki ni bilo.

Predsedujoči je v sprejem predlagal naslednje SKLEPE:

Pod točko A) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 8: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda – Vrtec Medvode.

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod točko B) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 9: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Medvode.

Prisotnih je bilo 22 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod točko C) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 10: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Pirniče.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod točko D) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 11: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Preska.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod točko E) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 12: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Simona Jenka.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod točko F) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 13: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Medvode.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod **točko G) **je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 14: Občinski svet Občine Medvode sprejema Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda – Zdravstveni dom Medvode.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Pod točko H) je v sprejem predlagal naslednji SKLEP 15: Občinski svet Občine Medvode sprejema Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za šport, turizem, kulturo, mladino in socialno varstvene storitve Sotočje Medvode.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 22 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda – Vrtec Medvode.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Medvode.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Pirniče.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Preska.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda - Osnovna šola Simona Jenka.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Medvode.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javnega zavoda – Zdravstveni dom Medvode.
Sprejet
Občinski svet Občine Medvode sprejema Predlog Odloka o dopolnitvi Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda za šport, turizem, kulturo, mladino in socialno varstvene storitve Sotočje Medvode.
Sprejet
7. Predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024

Uvodno obrazložitev je podala Teja Zajec iz Oddelka za splošne, premoženjsko pravne in družbene zadeve, ki je povedala da Zakon o športu (ZŠpo-1) določa, da se javni interes v športu v lokalnih skupnostih določi z občinskim letnim programom športa, ki mora biti v skladu z nacionalnim programom. Lokalna skupnost tako uresničuje javni interes v športu z zagotavljanjem sredstev za izvedbo letnega programa športa na lokalni ravni, načrtovanjem, gradnjo in vzdrževanjem lokalno pomembnih športnih objektov in površin za šport v naravi v lasti lokalne skupnosti ter s spodbujanjem in zagotavljanjem pogojev za opravljanje in razvoj športnih dejavnosti. Skladno s 13. členom Zakona o športu izvajanje nacionalnega programa na lokalni ravni za posamezno koledarsko leto določi občinski svet, po predhodnem mnenju občinske športne zveze, če ta obstaja, z letnim programom športa na lokalni ravni, ki določa programe in področja športa, ki se sofinancirajo v posameznem koledarskem letu, in obseg javnih sredstev, ki se zagotavljajo v proračunu lokalne skupnosti, pri čemer upošteva strukturo in prednostne naloge, opredeljene v nacionalnem programu. S predloženim predlogom Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024 se iz sredstev proračuna občine sofinancirajo naslednji programi in področja športa, in sicer:

  • Športni programi,
  • Športni objekti in površine za šport v naravi,
  • Razvojne dejavnosti,
  • Organiziranost v športu,
  • Športne prireditve in promocija športa ter
  • Programi športa za dosežek. Občina bo sredstva za izvedbo Letnega programa športa zagotovila:
  • z izvedbo javnega razpisa in podpisom pogodb z izbranimi izvajalci,
  • z izvedbo programov in projektov, ki jih v imenu občine izvaja Javni zavod Sotočje Medvode na osnovi obveznosti ustanovitelja,
  • za načrtovanje, gradnjo in posodobitve ter vzdrževanje, obratovanje in upravljanje športnih objektov in površin za šport v naravi, ki jih v imenu občine izvaja Javni zavod Sotočje Medvode na osnovi obveznosti ustanovitelja ter
  • za uporabo šolskih telovadnic na osnovi drugih pogodb z upravljavci.

Za izvedbo javnega razpisa za sofinanciranje in izvajanje letnega programa športa v letu 2023 bodo zagotovljena sredstva v enaki višini kot v letošnjem letu, tj. sredstva v višini 156.000 EUR, pri čemer bo vrednotenje prispelih vlog izvedeno na podlagi »Pogojev in meril za izbiro in vrednotenje letnega programa športa,« ki so sestavni del Odloka o sofinanciranju letnega programa športa v Občini Medvode. Največji del sredstev je predviden za sofinanciranje programov ŠV-USM Športne vzgoje otrok in mladine usmerjene v kakovostni in vrhunski šport, in sicer 56.300 EUR; sredstva v višini 19.500 EUR so namenjena za sofinanciranje ŠV-PRO Prostočasne športne vzgoje otrok in mladine ter sredstva v višini 15.000 EUR za sofinanciranje Kakovostnega športa. Sredstva v višini 18.500 EUR so namenjena za programe športa za dosežek, kamor so vključene športne panoge atletika, badminton, tek na smučeh, tenis, košarka in nogomet, ki jih je občina z odlokom opredelila za prednostne na lokalni ravni. Ravno so v okviru športa za dosežek, v višini 18.500 EUR, rezervirana sredstva za sofinanciranje dveh plač trenerjev.
Za izvedbo programov in projektov Javnega zavoda Sotočje Medvode so predvidena sredstva v višini 84.500 EUR, pri čemer je največji del sredstev namenjen za izvedbo športnih programov, ki jih zavod izvaja v sodelovanju z vrtcem, šolami in drugimi izvajalci športa, tj. Športni program Mali sonček, Športni program Zlati sonček, Športni program Krpan, Športni program Naučimo se plavati in šolska športna tekmovanja. Preostala sredstva so zagotovljena za izvedbo Večera športa, Miniolimpijade OKS-ZŠZ, festivala Medvode v gibanju, akcijo Šolar na smuči in pa za denarne nagrade vrhunskim športnikom. V okviru sredstev za športno infrastrukturo, ki so zagotovljena v višini 499.500 EUR, je največji del sredstev namenjen za vzdrževanje, obratovanje in upravljanje Športne dvorane Medvode. S tega naslova so zagotovljena tudi sredstva za Nordijski center Bonovec Medvode, Trim stezo Ekofit Bonovček, Nogometno igrišče Medvode, drsališče, šolske telovadnice ter otroška igrišča. Prav tako so znotraj teh sredstev vključeni projekti participativnega proračuna, ki so jih izglasovali občani znotraj svojih krajevnih skupnosti in ki predstavljajo gradnjo novih oz. dopolnitev ali dokončanje že obstoječih otroških in športnih igrišč. Občinskemu svet Občine Medvode občinska uprava predlaga, da predlog Letnega programa športa v Občini Medvode v letu 2023 obravnava in sprejme v predlagani obliki.

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je komisija obravnavala predlog predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024 ugotavlja, da je v skladu z veljavno zakonodajo.

To točko je obravnaval tudi Odbor za družbene dejavnosti. Predsednica odbora ga. Katarina Galof je povedala, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme. Dodala je, da jo veseli, da o se zneski za delovanje posameznih športnih zvez uravnotežili.

To točko je obravnaval tudi Odbor za razvoj občine. Predsednik odbora g. Uroš Medar je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme. Dodal je, da se je potrebno zavedati, da se z izvedbo športnih programov vlaga v zdravje občanov. Zaprosil je za odgovor na vprašanje, ki se je pojavilo na odboru in sicer, če se bodo dela na nogometnem igrišču v višini 105.000 EUR izvedla zaradi sanacije po poplavah ali na drugi podlagi.

Predsedujoči je pojasnil, da je vložek 105.000 EUR predviden za nujno sanacijo po poplavah. V celoti bo potrebno zamenjati travnato rušo in popraviti ograjo okoli nogometnega igrišča. Pojasnil je, da se v sam objekt ne bo veliko vlagalo, saj je primarni cilj občine da se zagotovi sredstva za novo nogometno igrišče na območju športnega parka. Če to ne bo mogoče, se bo pa pristopilo k sanaciji nogometnega igrišča. Na obisku Državno tehnične pisarne je občina opozorila, da je velika verjetnost da bo v prihodnosti vsaj del na katerem stoji nogometno igrišče ponovno poplavljen. Po vseh poplavnih kartah je to območje namreč poplavno. Na dolgi rok, bi bilo v kotu nogometnega igrišča proti podvozu, usmerjeno proti tržnici smiselno nasip dvigniti, saj bi s tem preprečili vdor vode pod podvozom. Veliko škode je pri avgustovskih poplavah povzročila voda, ki je drla preko nogometnega igrišča in s tem ustvarila dodatno strugo. Na tem območju bi sčasoma nastalo dodatno razlivno polje. V tem primeru bi morali obnoviti nogometno igrišče in balinišče, vendar obnova obeh objektov v smislu protipoplavne varnosti ne bi bila učinkovita, saj sta bila objekta v času avgustovskih poplav poplavljena do višine nekaj metrov nad tlemi. Omenjena sredstva so namenjena temu, da se zagotovi, da bodo nogometaši lahko začeli sezono na obstoječem igrišču. Kasneje se bo skupaj s Športno zvezo razmišljalo o novih rešitvah. Pojasnil je, da se zaveda, da država trenutno izvaja veliko projektov, vendar je dodal, da je občina prosila za relativno hiter odgovor kako postopati s tem projektom. Čeprav je občina z OPN zagotovila eno oziroma dve zemljišči za morebitno novo lokacijo objekta, bodo potrebna usklajevanja, da bi igrišče dejansko tja lahko umestili. Povedal je, da območje, kamor želi občina umestiti novo nogometno igrišče v avgustovskih poplavah ni bilo poplavljeno, zato je ta lokacija neprimerno boljša kot sedanja.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. V razpravi so sodelovali g. Uroš Medar, ga. Zvonka Hočevar in g. Milan Šobat.

G. Uroš Medar je podal vprašanje, če bodo omenjena sredstva v višini 105.000 EUR povrnjena s strani države v okviru sanacije po poplavah, ali pa ta strošek v celoti nosi občina.

Predsedujoči je odgovoril, da bi se naj ta sredstva v celoti prispevala iz zneska 5.000.000 EUR, ki jih je občina od države pridobila za sanacijo po poplavah. Povedal je, da bo vsak projekt, ki bo izveden z namenom sanacije po poplavah revidirala Državno tehnična pisarna. Slednja bo vsak projekt predhodno odobrila. Dodal je, da tudi dva projekta, ki trenutno prehajata v zaključno fazo, in sicer sanacija kopališča v Goričanah in sanacija podvoza Goričane potrebujeta odobritev Državno tehnične pisarne.

Ga. Zvonka Hočevar je podala stališče, da v okviru »športa starejših« telovadi veliko starejših, in sicer v okviru šole zdravja. Sodelujoči dobro sledijo cilju spodbujanja zdravega in aktivnega načina življenja. Vendar pa šola zdravja oziroma del, ki izvaja strokovno vodeno telovadbo za starejše ne more kandidirati za pridobitev lastnih sredstev, ker je ustanovljen na nivoju države. Zato je podala zahvalo občini in Zavodu Sotočje, da je v okviru Zavoda Sotočje za to področje namenila povečana sredstva in izrazila upanje, da se bodo tudi v letu 2024 ta sredstva lahko namenila za telovadbo starejših. Dodala je, da se telovadbe povečini udeležijo starejši, ki sodelujejo kot prostovoljci tudi v raznih prireditvah v občini. Podala je mnenje, da si zaslužijo, da se jim del sredstev povrne, čeprav se ne morejo neposredno financirati.

G. Milan Šobat je podal zahvalo za sredstva namenjena športu za izvedbo omenjenih programov. Zahvalil se je vsem akterjem, ki se s tem področjem ukvarjajo. Podal je stališče, da se športni programi ne morejo izvajati brez sofinanciranja s strani občine. Podal je pobudo, naj se razpisi za šport objavijo čimprej, saj brez denarja športni klubi ne bodo obstali.

Predsedujoči je dodal, da se Oddelek za družbene dejavnosti prizadeva, da bili konec januarja objavljeni že vsi razpisi s tega področja. Za izvedbo razpisov s področja športa je ključen sprejem sedaj obravnavanega dokumenta, hkrati pa bo občinska uprava objavila tudi ostale razpise v čim krajšem času. Pojasnil je, da se bodo v letu 2024 razpisi oddajali na podlagi novega sistema, in sicer z digitalnim podpisom, kar naj bi olajšalo težave, ki so se pojavljale v preteklih letih. Podal je zahvalo vsem društvom in zvezam, ki so sprejela nov sistem oddaje vlog. Dodal je, da digitalizacija v tem delu pomaga pri lažji oddaji vlog.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji

SKLEP 16: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Letnega programa športa v Občini Medvode za leto 2024.
Sprejet
8. Predlog Sklepa o lokacijski preveritvi v enotah urejanja prostora ME_586

Uvodno obrazložitev je podala Nataša Špilak iz Oddelka za okolje, prostor in razvoj, ki je povedala, da je Občina Medvode je skladno s 128. členom Zakona o urejanju prostora (v nadaljevanju ZUreP-2) na pobudo vlagatelja z dne 19.5.2022 pričela s postopkom lokacijske preveritve za odstopanje od prostorskih izvedbenih pogojev določenih v Odloku o občinskem prostorskem načrtu občine Medvode (v nadaljevanju OPN Medvode) za zemljišča »na klancu,« ki se nahajajo v enoti urejanja prostora ME_586 in kjer dejavnost opravlja Daf Cordia. Vsebina lokacijske preveritve se nanaša odstopanje od sprejetih Prostorsko izvedbenih pogojev (PIP), in sicer samo v delu, ki se nanaša na predpisan minimalen obseg zelenih površin na raščenem terenu oziroma na faktor odprtih bivalnih površin FOBP. Pojasnila, je, da gre za razmerje med odprtimi bivalnimi površinami in celotno površino gradbene parcele. V te površine se štejejo zelene površine in tlakovane površine, ne pa površine, ki služijo prometnim površinam. Na tej lokaciji servisni center Daf Cordia Medvode že deluje, vendar si želijo skladno s svojo vizijo zagotoviti možnost dolgoročnega razvoja, če oziroma ko se bodo izkazale potrebe po tem. Zato si želijo kompleks celostno urediti, kar pa trenutno veljavni urbanistični parametri glede omenjenega faktorja in predvsem posega državnega prostorskega načrta na vzhodni del zemljišča, ki leži v skrajnem vzhodnem delu na tej lokaciji, ne omogočajo zakonsko določenih zahtev. Z lokacijsko preveritvijo predlagajo, da se določilo, ki zdaj velja za enoto urejanja prostora spremeni samo v delu, ki se nanaša na ta faktor, in sicer, da se faktor zmanjša za največ polovico ob pogoju, da ponikanje padavinskih voda zagotavljajo na svoji gradbeni parceli. V tem primeru bi se manjkajoče zelene površine zagotavljale na drug način, kot na primer z zeleno streho oziroma zeleno fasado na objektu. Pojasnila je, da je bil elaborat javno razgrnjen in nanj ni bilo podanih pripomb. Pozitivno mnenje je dal tudi občinski urbanist. Prav tako je občinska uprava prejela vsa potrebna mnenja s strani nosilcev urejanja prostora. Dodala je, da so potekala usklajevanja z Ministrstvom za naravne vire in prostor, ki je prav tako izdalo pozitivno mnenje.

To točko je obravnavala tudi Statutarno pravna komisija. Predsednica komisije ga. Zvonka Hočevar je povedala, da je komisija obravnavala predlog Sklepa o lokacijski preveritvi v enotah urejanja prostora ME_586 in ugotavlja, da je v skladu z veljavno zakonodajo.

To točko je obravnaval tudi Odbor za urejanje prostora in ekologijo. Predsednik odbora g. Mirko Javeršek je povedal, da je odbor obravnaval in sprejel predlog Sklepa o lokacijski preveritvi v enotah urejanja prostora ME_586 in predlaga občinskemu svetu, da ga obravnava in sprejme.

Predsedujoči je pozval člane občinskega sveta k razpravi. V razpravi sta sodelovala g. Anže Jenko in g. Stanislav Ulanec.

G. Anže Jenko je podal stališče, da je podjetju potrebno pojasniti, da tudi samo lahko pripomore k dobrobiti v občini, in sicer z ureditvijo nočnega parkiranja tovornjakov. Povedal je, da je bila pri vrtcu v Medvodah prikolica parkirana ves mesec ob cesti. Prav tako so ponoči tovornjaki parkirani na glavni cesti oziroma krožišču v smeri Svetje - Senica in njenem obrobju.

G. Stanislav Ulanec se je strinjal z g. Jenkom in podal predlog naj podjetje prestavi oziroma obreže živo mejo ob cesti v smeri od gorenjske proti Senici, saj zakriva pogled na promet, ki prihaja z nasprotne strani.

Predsedujoči je zaključil razpravo in v sprejem predlagal naslednji

SKLEP 17: Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o lokacijski preveritvi v enotah urejanja prostora ME_586.

Prisotnih je bilo 23 članov občinskega sveta. ZA sklep je glasovalo 23 članov. Sklep je bil sprejet.

Občinski svet Občine Medvode sprejema predlog Sklepa o lokacijski preveritvi v enotah urejanja prostora ME_586.
Sprejet